Hur kan jag återställa raderade e-postkonton?
Om den sista domänen i ett webbhotellspaket tas bort från ett paket på grund av t.ex. uppsägning, domänflytt eller domänflytt mellan två olika kundnummer, är det inte längre möjligt att använda e-postkontona i form av "epostnamn@önskatnamn.se".
För att få tillgång till din e-post loggar du först in på STRATOs kundinloggning. Du behöver ditt kundnummer och ditt kundlösenord. Välj paketet och sedan e-posthantering under e-post. De raderade e-postkontona visas i STRATOs kundinloggning.
E-postkontona kan nu hämtas eller hämtas från backupen med användarnamnet backup_0001@Paketets-primärt-ID och e-postlösenordet, t.ex. backup_0001@xxxxxx.swh.strato-hosting.eu .
Om du inte känner till lösenordet kan du ändra det på samma sätt som tidigare genom att klicka på knappen Ändra. Hämtning är möjlig med alla POP3/IMAP-kompatibla e-postprogram eller via STRATOs webbmail.