Ta bort blockering av e-postkonton i STRATOs kundinloggning
För att ta bort blockeringen av ditt e-postkonto loggar du in på STRATOs lösenordsskyddade kundinloggning. För att göra detta behöver du ditt STRATO kundnummer och ditt kundlösenord.
När du har loggat in på din STRATO kundinloggning klickar du på knappen [...] till höger och sedan på "Hantera e-post".
De blockerade e-postkontona visas i "E-postadministration". De berörda e-postkontona markeras i enlighet med detta.
Du kommer också att informeras om att det finns blockerade e-postkonton.
Du kan ange ett nytt lösenord via Bearbeta e-postkonto. När du gör detta val kommer du att tillfrågas om det berörda e-postkontot kan avblockeras eller inte.
Systemet kontrollerar sedan om det är tillåtet att häva spärren genom att ange ett nytt lösenord. Om det "nya" lösenordet är detsamma som det gamla lösenordet förblir e-postkontot blockerat och du informeras om detta.
Så snart du har angett ett nytt giltigt lösenord låses e-postkontot upp.